Thursday 21 November 2013

Untuk Sesorang

Apakah salah kuh hingga kamu menyakiti aku begitu dalam beginikah cara kamu membalasnya sedangkan aku selalu ada di saat kamu terluka. seberape hinanya diri aku ini sehingga kamu sanggup buang semua yang telah aku berikan hanya untuk kamu, tak ada satu perasaan pun yang mampu buat aku begitu terluka. tapi aku terlanjur menyintai diri kamu, memang terlalu lambat untuk aku pergi dari... sisi kamu, perasaan itu sangat indah di dalam hati aku. Dan tak mudah untuk aku menjauhkan diri dari kamu. aku telah mencuba segala cara untuk membahagiakan kamu, untuk merebut hati kamu tapi semua itu tak mudah seperti yang aku bayangkan. Bila kamu yang tak inginkan aku berade disisi kamu, tak pernah aku merasakan sebelum ini, menginginkan diri kamu tapi aku tak kuasa menyakinkan hati aku bahawa aku mampu.

Mungkin ini semua memang takdir aku, mungkin hanye di kagumi tanpa dicintai tapi tak mengapa bagi aku. Asalkan kau bahagia dalam kehidupan kamu, dah lama aku pendam perasaan itu menunggu hati kamu menyambut diri aku, tapi tak mengapa bagi aku hanya dengan menyintai kamu dah cukup bahagia bagi aku. Aku hanye nak kamu tahu aku di sini sentiasa menanti diri kamu, meski pun aku akan menunggu sehingga ke akhir waktu dan berharap rasa ini akan abadi untuk selamanya, tolong izinkan aku memeluk diri kamu kali ini sahaja, untuk mengucapkan selamat tinggal untuk selamanya dan membiarkan rasa ini bahagia hanya untuk sekejap saja.

No comments:

Post a Comment