Saturday 23 November 2013

Rasa terhenti disini.

Pada pagi hari yang cerah awan seakan² mendung, sepertinye tahu bagaimana hati aku merasakan, rase seperti gelisah dan tak tentu arah, entah kenape aku merasakan begitu. rasanye seperti ade sesuatu yang tidak kene dengan hati ini, rase seperti sunyi, sakit, marah, rindu & sebagainya. tapi yang pastinye rase hati ini bukan sesuatu yang mengembirakan. kadang² rase macam nak menagis, rase macam dah tak sanggup menahan ape yang telah aku rasakan sekarang ini, terlalu banyak kejadian yang telah aku lihat, dan banyak kebahagiaan yang membuat aku mule jatuh dan tersungkur, seperti tidak mampu lagi aku bertahan walaupun hanye sedikit, ape yang aku rasekan ini? kenape perasaan aku berubah menjadi begitu lemah? kenape?

entah kenape aku jadi macam nie, mendengar khabar mu yang semakin membaik, semakin berubah. terase cemburu melihat kau bersamanya, tapi aku tidak pernah mengangu mu, dan tidak pernah mencari mu, kerana aku tahu kau bukanlah diciptakan untuk aku. tapi perasaan sayang ini bukannye boleh di buang begitu saja, bukan aku sengaje membiarkan aku terus sayang kepadamu, cume hati aku tak boleh berhenti menyayangi mu, maafkan aku. kerana tidak dapat melupakan mu, w'laupun kejadian kita sudah lame berlalu. kenape la kite bercinta dan berjumpa. rase seperti tidak ape ape yang telah dirimu buat kepada kuh, dan melayan orang laen lebih baik dari kuh.

mungkin betul kate orang laen, hati aku busuk, perangai aku teruk, mungkin aku hanye selalu menyusahkan dirimu sahaja selama perkenalan kita, terlalu banyak kesalahan diriku terhadap dirimu. entah kenape, kau begitu hebat dalam hatikuh, tak pernah turun dari carta, tenyata kau tetap carta yang pertama dalam hatikuh, walaupun macam² perkara yang cube aku lakukan untuk lupakan dirimu. tapi tak pernah berjaya, entah kenape sayang aku kepada kau begitu dalam, sehingga aku tak sanggup membuang segala perasaan itu. w'laupun aku tahu kini kau sudah mempunyai seseorang yang sangat bererti buat dirimu. tapi tak mengapa, mencintaimu dalam hati saja dah buat aku cukup gembira sayang.

ketika aku mendengar lagu Cinta Tak Harus Memiliki. aku selalu mengenangkan dirimu, w'laupun kenyataanya dirimu tidak pernah mengingati aku, walaupun aku tahu kenyataan itu. tapi dihati kecilku aku tetap berharap yang dirimu akan mengingati aku, walau hanye sedikit sahaja. aku selalu melihat gambarmu bersama lelaki lain, aku hanya melihat dan tatap gambar itu lama² hatiku berkata " sayng, kamu dah jumpe lelaki yang kamu cintai, kamu nmpk sangat bahagia. orang takkan merampas kebahagiaan kamu, orang akan mendoakan yang terbaik untuk kamu sayang ". sambil aku memegang gambar mu di pc, tanpa aku sedari air mata aku jatuh, setitik demi setitik, aku tahu itu tandanya air mata kebahagiaan melihat dirimu, bersama dirinya.

kau terlalu lame singgah dalam hidupkuh, smpai ke saat ini kenangan kita masih segar di ingatan, segalanya² masih lagi aku kenangkan, bila aku rase rindu aku hanya cube ingat kenangan tentang kita, aku sangat² merindui dirimu, tapi aku tak kan pernah mencari mu. kerana aku tahu, kehadiran aku dalam hidupmu hanyalah satu kenangan pahit bagi kamu. aku cube sebaik mungkin untuk melupakan dirimu, aku akan cube buang segala kenangan kita, tapi sekiranya dirimu masih memerlukan aku, aku sentiasa ada tak kira ape keadaan kamu sekali pun. kerana kamu adalah yang terbaik dalam hidup aku. ♥

walaupun kau tersungkur jatuh, aku akan tolong kau bangun, kalau tiada orang di sisi kau, aku sntiase ade untuk menemani, w'laupun kau sakit dan tiada siape bantu, aku sedia memberi pertolongan, kalau kau hampir kehilangan nyawa, aku sanggup mengantikan tempat kau, susah senang gembira duka bangun jatuh kau, aku akan sentiasa berada disisi kau. Kerana kau sangat bermakne untuk aku, sehingga kesaat ini.

No comments:

Post a Comment