Saturday 4 February 2012

Kehidupan Hanyalah Sementara.

sama seperti tajuk di blog aku. kehidupan hanyalah sementara, yang kekal? diakhirat sana nanti, sumenye akan kekal di sana. cume kita tak tahu bile akan tiba saat itu. tibe² nak nyanyi lagu kekal pulak. " Kau, kau didalam hatiku Kau dalam ingatan Kau sebagai kasihku Kekal sepanjang zaman " kalau kowang boleh dengar suare aku nie, mesti kowang tergode punye lah, sebab SUARA aku SEDAP abess.


abaikan ape yang aku cakap di atas sana, kerana tiada motif di situ, aku nak mengcerita kan pasal kehidupan kite yang sementara sangat niee. tak tahu lah sampai biler kite akan hidup kan, nie just bagi pendapat aku lah. yang tiade kene mengene antara hidup ataw pun yang meninggal dunie. kehidupan nie sangat singkat dan kita patut enjoy dengan kehidupan kita kan, sape setuju? siape? kalau setuju cium moniter masing². kalau kowang buat satu jek perkataan aku. Selamat menikmatinye.


kehidupan nie sangat penting dan kita patut nikmatinye dengan sepenuh hati, tapi bukan dengan jalan yang salah, kite perlu menikmatinye dengan jalan yang betul. anda jangan ekot jalan hutan. nnt kowang sesat, anda ekot jalan highway confirm kowang akan sampai ke detinasi yang betul. INSYALLAH. kita bebas menentukan segalanye tapi jangan la smpai kita terpesong dan membuat diri kita menjadi orang yang sesat. kerana kehidupan nie hanye la sementare kenape perlu menghabiskan waktu dengan membuat perkara² yang hanye membuang masa. dan tiade faedah, kita perlu menikmati segalenye dengan cara yang betul. " Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi, jadilah seperti yang kamu inginkan, karena kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan. " pandai juga aku bermadah kan. siape sangke? Afiz nie ade juga pemikiran yang dewasa wahh gitu.


betul ape yang dinyatakan seperti diatas tadi, tertumpu kepada ayat ini " satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan. " ye hal yang kita inginkan. okay contoh : anda nak jadi macam " Britney Spears " so anda pun pergi tuka agama, minum arak, pergi club, pakai sume tak cukup kain, tayang body sane sini, letak gambar betape banggenye hisap rokok, minum arak, dll. bende² tuh betul ke? dh confirm² salah di sisi agama kan. akan anda nak abezkan seumur hidup kowang dengan melakukan dose, hanye kerana anda semue tahu hidup nie sementara. so anda² akan wat dose sampai mati la? bagus nye. memang HELL la jawapan die, tak payah tanye, diri sendri yang bagi jawapan macam tuh kan.


perkara terlalu biase untuk zaman sekarang nie, org² yang tak takut dengan dose (macam aku) aku tak kate aku nie baek, tapi aku taw aku bukan la seorg yang sempurna dan tak pernah melakukan DOSA. cume kadang² orang menikmati kehidupan nie dengan cara yang salah. sgt sedeh melihatnya, bagi mereke yang tak takut dose sumenye adelah perkara biase. tapi tuhan begitu baek masih mahu mengampunkan manusia² seperti KITA nie, yang sering melakukan dose. " KITA " ye. " Kesilapan adalah sebahagian daripada hutang yang perlu dilangsaikan sepanjang hayat."


tapi kalaulah belum tertutup pintu hati yang dh berkarat tuh, mintak la keampunan dan menikmati lah kehidupan dengan sebaik mungkin. bukan hanye tahu idup dengan wat dose jek. pahala kau tak reti buat plak. maaf kalau terkasar bahasa, bahasa aku memang kasar :)


Kehidupan hanyalah sementara, tapi ramai orang yang putus cinta. haaa bangunan perginye menamatkan kehidupan dengan sendrinye. wahhh pandai betul cara mereke berfikir, sgt kagum. kau ingat kau hidup pakai bateri? kau suke² nak terjun then kau mati. takpe, nnt beli bateri baru pasang jek aku hidup balik. macam tuh ke pemikiran kau yang luas sangat tuh ?wahhh best kalau orang yang bermikiran macam tuh, bagaikan hidup seperti katak bawak tempurung. betul ke peribahasa aku nie? tak pe lah buat² betul dah la kan.


kau putus cinta nak pk ape lagi? carik jek la yang laen, kowang pun belum tahu pasangan kowang tuh akan jadi suami/isteri kau ke tak kan, so tak payah nak sedeh² sangat la, nak gigit bantal bagai. nak menagis meraung². baek nyanyi lagu meraung lagi bagus. di popularkan oleh HAFIZ. dekat² gak dengan AFIZ kan. heeeee. i loikee. okay² berbalik ape yang aku cakapkan tadi.


*serius²* ye aku mengakui memang sangat menyakitkan bile di tinggalkan orang yang kita sayang, sangat sakit rasenye. hati bagi di gilis² dengan lori sampah. sangat² la skt, lagi² tengok pasangan kita happy dengan kekasih baru, lagi rase cam nak bom jek Jantan/Betine yang tak berguna tuh, tapi kang kalau bom betul² tak pasal² masuk penjara, dah masuk penjara kene hukum gantung, elok² kita tak tahu ajal kita blew, tibe² ajal kite di tentukan oleh hakim pulak. tapi dah memang hukum die, bunuh orang di balas bunuh jugak. so sia² jek hidup macam tuh, sakit hati punye pasal sangup berbunuhan. yang musnahnye hidup siape? KITA jugak. boleh fikir dengan hati yang tenang dan fikiran yang lapang ? so tak payah la pergi membunuh orang ataw membunuh diri. perkara tuh hanye mengsia - siakan kehidupan dan tidak disukai ALLAH S.W.T.


" Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu dan mendapati pada akhirnya bahwa tidak demikian adanya dan kamu harus melepaskannya. " So hidup mesti di teruskan walaupun kita hanye berpura² menjadi kuat, kalau orang yang kita sayang bahagia. buat ape kite harus mengangunye lagi, carik kelemahan kita dan buktikan kepada mereke bahawa tanpe org yang kita sayang tuh pun kita mampu hidup, dan lebih bahagia ! ape yang penting? SEMANGAT !

Kalau nak cakap pasal kehidupan terlalu banyak untuk di ceritakan, tapi takut menjadi bosan pulak, so aku stop la bercerite. hanye ini jek mampu aku ceritekan, tak larat nak bercerite panjang². harap suke mebacenye, kalau rase bosan ataw menyampah jangan la bace.
click http://kezokaizo.blogspot.com/ pun. yeee. sekian terima kasih


(p/s: padahal aku dah tak ade idea ! alaaa tertulis pulak ! maaf maaf maaf ) :D * senyuman yang menawan aku beri. |^_^|

No comments:

Post a Comment